Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Iets om over na te denken?

  • Zeg maar

    Rechtvaardigd de angst die door de overheid ons wordt aangepraat zo'n grote aanslag op ons persoonlijk leven dat elke voetstap die je zet geregistreerd moet worden. Dit is geen fictie maar is al gerealiseerd. Als je met een mobile telefoon ergens langs gaat waar een misdrijf of relletjes aan de gang is dan krijg je een uitnodiging om uit te leggen wat je daar deed. In het voormalig oostblok hadden ze ook zo'n systeem maar toen kon een familielid de verrader zijn.

    De overheid verzameld heel veel gegevens van haar inwoners of verplicht derden om de gegevens voor haar te bewaren. Maar wat gebeurt er eigenlijk met deze gegevens. En welke garanties zijn er eigenlijk dat er geen misbruik door derden van wordt gemaakt. Een voorbeeld hiervan hoorde ik vanmorgen op het journaal. Een bekende voetballer begaat een strafbaar feit. Hier wordt standaard een digitaal dossier van aangelegd. Dit dossier is in zeer korte tijd al 3000 (drieduizend) keer opgevraagd. Iedereen snapt wel dat veel inzage’s met sensatiezucht van Nederlandse politiemensen te maken heeft. Er zijn zoveel databanken en mensen die daar in mogen kijken dat het woord “privacy” in het museum thuishoort. Maar deze verzamelwoede en het misbruik dat hiervan gemaakt kan worden kan iemands leven verwoesten….. WILLEN WIJ DIT ????????????

    Terroristen cq iemand die echt asociaal is pak je hier niet mee op.

    Mijn stelling is dat de maatregelen van “big brother” balkenende er alleen maar voor dient om een totalitair controlesysteem te creëren waar goedwillende burgers zich aan moeten onderwerpen. Daarom vind ik het schaamteloos van de overheid dat deze gegevens voor andere doeleinden gebruikt worden dan het doel waarvoor ze verzameld worden en misdadig dat ambtenaren deze gegevens gebruiken voor prive doeleinden kunnen gebruiken.

    En het verhaal van de overheid dat deze maatregelen nodig zijn om de mogelijkheid van een terroristische dreiging weg te nemen klopt gewoon niet. Deze blijft gewoon bestaan.

  • Leon

    “Elke samenleving die vrijheid opgeeft voor wat meer veiligheid, verdient geen van beide en zal ze allebei verliezen.”

    Benjamin Franklin (1706 - 1790)

    Kortom, je hebt gelijk!

  • Teun

    Totdat je dochter wordt opgeblazen door zo'n mafketel dan ben je niet meer zo geinteresseerd in de samenleving

  • Zeg maar David

    Eigenlijk geeft u hiermee een vrijbrief aan de overheid om u priveleven als een open boek op te slaan. Ik begrijp uw gedachtengang van “ik heb toch niets te verbergen” wel. Totdat u er een keer mee te maken hebt. De overheid wil heel graag scoren. Houd dat in uw achterhoofd als u weer een maatregel ziet die vrijheid inperkt onder het mom van bestrijding van terrorisme. Een voorbeeld: Er geld een meldingsplicht van ongebruikelijke transacties. Als u een transactie doet boven een bepaald bedrag (ik meen dat het 7500 EUR was) dan is het bedrijf waar u deze transaktie uitvoert verplicht om daar aangifte van te doen. Als u een auto van 7500 EUR of meer contant betaald dan bent u kennelijk al een terrorist. Of wordt het gebruikt om achter “zwart geld” te komen? Dit laatste blijkt het eigenlijke doel van deze maatregel te zijn. En onder het mom van terrorismebestrijding is deze en vele andere maatregelen door onze strot heen gedrukt.

    Wat zijn wij een makke schapen. Wij geloven ales wat het kabinet voorgespiegeld.

    Als u een mobiele telefoon meeneemt dan heeft u wat uit te leggen als bv 100 meter verderop een bankoverval plaatsvind. Bewijst u maar eens dat u geen mededader was die op de uitkijk stond. Ja zover gaat het al. Straks wordt de kilometerheffing ingevoerd. Dat houd in dat in 2012 in elke auto een gps systeem zit. Wat zijn dan de techninsche mogelijkheden? Dan wordt vastgelegd hoe en waar elk motorvoertuig (auto, vrachtauto, motorfiets, autobus enz) geweest is. Ergens te hard gereden, automatisch komt de bekeuring in de bus. Te lang ergens stil gestaan waar een parkeerverbod geld . Bewijst u maar dat het zolang heeft geduurt voordat uw schoonmoeder was uitgestapt en anders wordt het gewoon dokken. Dit gaat gewoon gebeuren en dient niet alleen voor de afrekening van het aantal gereden kilometers.

    Een toeslag op de brandstofprijs was al effectief geweest omdat in een file het brandstofverbruik hoger is dan dat er doorgereden kan worden. Maar dan hebben ze die andere controlemogelijkheden niet.

    Onder het mom van bescherming van uw dochter wordt een totaltair controlesysteem voor goedwillende burgers ontwikkeld. Het wordt voor voor 1% voor dit doel gebruikt en voor 99% voor andere doeleinden. En dan heb ik het nog niet over het misbruik wat onder ambtenaren gebruikelijk is. Een voorbeeld: als je een huis wil kopen dan is het interesant om te weten wat de huidige eigenaar verdient, hoe hoog de hypotheek die op het huis staat is, wat de privesituatie is, of er nog anders schulden zijn enz. Heeft u een kennis bij de belastingdienst dan is het geen enkel probleem om aan deze gegevens te komen.

    De voorbeelden over het misbruik zowel legaal als iligaal zijn zo talrijk dat ik er misselijk van wordt. En dat is nog niet genoeg. de overheid vind dat er nog meer controlemogelijkheden moet komen.

  • JR--Ewing

    Benjamin Franklin leefde in de 18e eew en kende geen multiculturele samenleving zoals wij die kennen. Toen droegen de kaffertjes namelijk kettingen om hun enkels en werd crimineel gedrag zwaar gestraft. Mooie tijd was dat.