Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

We kunnen de kans op terrorisme in Nederland sterk verkleinen

  • Kees Vriezen

    Ik vind terrorisme verschrikkelijk en ik verwerp het volledig. Ik weet dat er veel vredelievende en aardige Moslims zijn. Maar helaas zijn er ook Islamitische groepen in ons land met terroristische plannen. Dat is onlangs gebleken uit onderzoek van de AIVD.

    We kunnen de kans sterk verkleinen dat er in Nederland aanslagen worden gepleegd door Islamitische terroristische groeperingen op de volgende manieren:

    1. Nederland zou openlijk en krachtig afstand moeten nemen van de oorlogsmisdaden die de VS (hebben) begaan in het kader van hun inval in Irak en Afghanistan. Ik denk hierbij onder andere aan de martelingen in de Iraakse Abu Grahib gevangenis en aan de schendingen van de mensenrechten bij de krijgsgevangenen op Guantanamo Bay.

    2. Nederland zou het beste zijn troepen kunnen terugtrekken uit Irak en Afghanistan tot Amerika haar gedrag verbetert in deze kwesties en de verantwoordelijken van de martelingen in hoge posities (harder) bestraft.

    Daarme verminderen we ook de schijn dat onze militaire aanwezigheid in die gebieden deels is ingegeven door strategische belangen op het gebied van de oliewinning. Immers, in veel andere landen zonder aardolie, waar wrede dictators aan de macht zijn, vinden we militaire inmenging niet nodig. Dat is meten met twee maten.

    3. Nederland zou openlijk en krachtig afstand moeten nemen van de bezetting door Israël van de Palestijnse gebieden en van de Israëlische onderdrukking van de Palestijnen.

    4. De Nederlandse overheid moet via de t.v. en internet stimuleren dat elke Nederlander vriendschappelijk contact heeft met een moslim in Nederland of in een ver land. Bijvoorbeeld in Irak of Pakistan. Dit contact kan het makkelijkst via internet. Dit kan onder andere onderdeel uitmaken van het lesprogramma op de scholen.

    5. De integratie van allochtonen in ons land kan worden bespoedigd door op radio, tv en internet 24 uur per dag kursussen aan te bieden in de Nederlandse taal.

    6. Als er in 2007 veel mensen op de SP stemmen, kan die partij deel gaan uitmaken van het nieuwe kabinet en zo een belangrijke bijdrage leveren aan internationale verzoening en veiligheid.

    7. We moeten goed bewapende militairen inzetten om alle vitale doelen te bewaken in ons land. Dat is rustig werk, waarbij die militairen kunnen uitrusten van uitzending naar oorlogssgebieden.

  • de dominee

    Hou toch op, Kees, denk je nou echt dat dat helpt?

  • Kees Vriezen

    De wereld is net een lekgeslagen schip op volle zee. We zijn allemaal matrozen op dat schip. Als we allemaal niets doen aan dat lek en roepen dat niets helpt, krijgen we daarin zeker gelijk.

    Maar als we allemaal gaan hozen en proberen om samen het lek te dichten, maken we een kans. http://www.sp.nl

  • JohnRoss Ewing

    Goed, daar hebben we Kees de SP man. En zoals gewoonlijk, uiterst kenmerkend voor SP-ers wordt er oeverloos geluld. Alsjeblieft Kees, probeer eens helder te denken en zie in dat de multiculturele samenleving de oorzaak van alle ellende is. Zo'n schip moet je niet redden maar laten zinken. De multiculturele samenleving is mislukt en dat moeten we onder ogen zien.

  • Kees Vriezen

    John,

    Kun je ook discussiëren zonder de ander te kwetsen? En kun je ook argumenten noemen en concrete suggesties?

    Het terrorismeprobleem is wereldwijd. En Nederland is niet veilig voor terrorisme als het alle buitenlanders zou uitzetten.

    Als elke groep die het niet met een andere groep eens is, zou zeggen dat die andere groep niet helder kan denken, worden conflicten vergroot. Ik denk dat we juist moeten proberen om mensen met een andere mening te begrijpen en zo mogelijk te respecteren.

  • Teun

    Daarom moet je ook alleen de moslims eruit zetten en niet alle buitenlanders ik hou van nuance.

  • JohnRoss Ewing

    Aaah gossie, heb ik je gekwetst? Het was niet m'n bedoeling om je in je tere sp-hartje te treffen. Maar goed, daar is dan ook niet veel voor nodig.

  • Zeg maar David

    De aanslagen die met een autowapen legaal gepleegd wordt levert meer slachtoffers op dan terroristiche aanslagen. Ook het aantal slachtoffers door medische fouten, wachtlijsten voor een levensreddende operatie (bewust gecreeerd door de overheid!), ongevallen op het werk enz.zijn veel groter dan door het terrorime veroorzaakt. Toch zijn wij banger voor terroristen dan voor b.v. het dagelijks verkeer. Kennelijk spreken terroristen meer tot de verbeelding. En deze eer wil ik ze niet geven.

    Voorlopig staat het wat betreft het plegen van aanslagen op bekende Nederlanders

    op 1-1

    Mohamed B (wijst de nederlands samenleving af maar incasseerd wel een bijstanduitkering)

    Govert van de G. (zeer betrokken bij de Nederlandse samenleving en werkte voorheen bij milieudefensie).

    Tja voor alles waar extreem bij staat moet je uitkijken.

  • Kees Vriezen

    David,

    Er is inderdaad veel te weinig aandacht en geld voor preventie van ziekte en ongelukken. Dat is een onvergeeflijke vorm van wanbeleid.

    Terrorisme is wel een extreem groot gevaar, omdat er in de toekomst mogelijk massavernietigingswapens zullen worden gebruikt door terroristen.

    Milieudefensie staat bij vriend en vijand bekend als een geweldloze organisatie. Het gebruik van geweld wijzen zij af.

    De persoonlijke daden van een voormalig medewerker kun je niet verwijten aan Stichting Milieudefensie, omdat zij daar niets van af wist. Generaliseren leidt vaak tot een onzuivere beoordeling van de werkelijkheid.

    http://www.milieudefensie.nl

  • Zeg maar David

    Milieudefensie staat bij mij ook bekend als een instelling die geweld afwijst, maar toch stond er een eenling op die zich voor het “goede doel” opoffert.

    Als je iets verder in de geschiedenis terug gaat dan zie ik de beelden op het journaal waarin het hotel waar Janmaat vergaderde in de fik gestoken werd. Dat er nog mensen in het hotel waren die niets met deze partij te maken had werd gemakshalve maar vergeten. Er vielen geen doden, dus dan telt de rest kennelijk niet meer mee! Maar de impact van het geweld van de aanhangers van groen links op de slachtoffers (brandwonden, ledematen die geamputeerd moesten worden, psychische schade enz) is gigantisch. Nog los van de maatschappelijk financieele schade die veroorzaakt wordt want iemand die een been heeft verloren komt meestal in de wao terecht.

    Aanhangers van Groen links (en daaronder valt bij mij ook randgroepen zoals milieudefensie) noemde het een geslaagde actie.

    Door het rechtsysteem van Nederland konden er geen daders opgepakt worden want bij groepsgeweld moet je het aandeel van ieder afzonderlijk bewijzen en dat was onmogelijk.

    Dus Kees wees wat genuanceerder over milieudefensie. Want de bedoelingen zijn wel goed. Maar hun aanhangers, daar zet ik vraagtekens bij.