Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

We kunnen de kans op terrorisme in Nederland sterk verkleinen

  • Kees Vriezen

    David,

    De aanslag op Janmaat wijs ik sterk af. Geweld is meestal geen oplossing voor tegenstellingen.

    Zijn alle mannen een serieverkrachter omdat er enkele mannelijke serieverkrachters rondlopen? Nee. Dus het is niet terecht om te generaliseren. Met andere woorden, je kunt niet een hele groep verantwoordelijk stellen voor de fouten van een enkeling.

    En wat enkele linkse sympathisanten in het verleden hebben misdaan, kun je natuurlijk ook niet de hele linkse beweging aanrekenen. Bovendien bestaat de linkse beweging in Nederland uit talloze kleine en grote verenigingen die heel sterk van elkaar verschillen. En je kunt niet iedereen over één kam scheren.

    Je hebt een beeld hebt van GroenLinks en van Milieudefensie dat niet overeenkomt met de werkelijkheid. Misschien is het de moeite waard om eens langs te gaan op een avond van die clubs en om eens vriendelijk kennis te maken met die mensen. Ik denk dat je dan een ander beeld zult krijgen.

  • JR--Ewing

    Respect behoort wederzijds te zijn. Vraag een willekeurige moslim of hij jou respecteert en probeer oogcontact te blijven houden. Dat gaat niet lukken want hij zal zeggen dat ie je respecteert maar zal je niet aan durven kijken. Leugenaars van de eerste orde zijn het.

  • David de Graaf

    Beste Kees,

    Over groen links en aanverwante partijen schreef ik over hun aanhangers en niet over de partij zelf. Net zoals je een voetbalclub niet kan verwijten wat hun supporters doen. Als rijschoolhouder heb ik te maken met mensen van diverse overtuigingen. En ik kan je een ding verzekeren, de straatgeluiden zijn heel anders dan dat het officieele woord is.

    Een voorbeeld daarvan is de moord op een vrouw bij een blijf van mijn lijfhuis in Koog a/d Zaan. De moslimgemeenschap hoorde je niet, zag je niet en vond het gerechtvaardigd wat er was gebeurd. De moordenaar is in hun ogen een held omdat hij voor de familieeer opkwam. Dat zijn de straatgeluiden.

    Het officieele standpunt van de moslimorganisaties stond daar 180 graden tegenover (had niet mogen gebeuren, medeleven met de kinderen die nu wees zijn, enz, enz) Er kwam een stille tocht vanaf het NS station. Dit was georganiseerd door Nederlanders en geen enkele moslim wilde daaraan mee doen. Toen op het laatste moment bekend werd dat er tweede kamerleden meegingen deden bestuurders van enkele moslim belangengroepen wel mee. Tijdens de stille tocht werd er gevraagd voor meer subsidie. Tja ze vermoorden de hand die hun voedt. En dat lijkt mij niet handig want op een gegeven moment draait de publieke opinie tegen hun culturele activiteiten. Ik ben het zat en vele met mij.

    .

    Nu groen links. Dank zij deze partij werd het gft afval gescheiden ingezameld.

    Hier wordt compost van gemaakt. Er wordt door groen links een ding vergeten. Op een gegeven moment wordt de groene doelstelling onderbroken door bedrijven die winst moeten maken. Er was geen markt voor compost en die is er nog steeds niet. Dus de hele boel die gescheiden ingezameld is, wordt bij de verbrandingsoven weer bij elkaar gegooid. Wat is nu het resultaat. Iets wat milieuvriendelijk lijkt is het niet. Integendeel er word een gft afvalstroom kunstmatig in leven gehouden met alle kosten en milieuvervuiling van dien. Alle reden om dit zo snel mogelijk af te schaffen. Maar nee het heeft ook nog een opvoedkundig effect. Want mensen moeten er van doordrongen raken dat je niet alles bij elkaar kan gooien. Tja deze hogere opvoedkunde kost ongeveer EUR 300 per huishouden per jaar.

    Bedrijven maken ook misbruik van de milieulobby. Denk daarbij aan de vogelermeerpolder. Deze was zo met kwik vervuild dat storten de enigste mogelijkheid was. Op het journaal werden beelden getoond van monsters waar je de kwikdruppels zag zitten. De grond was licht vervuild grond. Licht vervuillde grond moet schoongemaakt en weer terug gestrot worden. Dus werden er aan de monsters wat kwik toegevoegd zodat het in een anderd catagorie viel. Zwaar vervuilde grond hoeft namelijk niet schoongemaakt te worden maar mag elders worden gestort . De winstmarge is dan veel groter.

    Datzelfde zie ik nu met de basisverzekering gebeuren. Weer wordt er geen rekening gehouden met bedrijven die winst moeten maken.

    De winstmarge van elk bij mij bekend bedrijf ligt boven de 20%. Als dat niet gehaald wordt dan is een activiteit niet lonend meer dus volgt reoganisatie, prijsverhoging, en (als de markt deze maatregelen niet draagt) sluiting.

    Zo simpel is het. Elke gulden die aan de basisverzekering uitgegeven wordt, wordt minimaal EUR 0,20 aan winst geincasseerd. En de regering heeft de bedrijven een kring van 12.000.000 premie betalende klanten gegeven. Reken maar uit hoeveel je dan bijdraagt aan de winst.

    Nogmaals de ideen van groen links en sympatiserende stichtingen zijn wel okay

    maar de ideeen, het afdwingen door symptisanten en het uitvoeren zij drie verschillende dingen.

  • Kees Vriezen

    Beste David,

    Deze discussie gaat eigenlijk over de vraag in hoeverre Nederland steun moet geven aan militaire acties van de VS. Maar toch bedankt voor je uitgebreide en inhoudelijke reactie.

    De ideeën die op straat leven zijn inderdaad heel belangrijk en zouden door de politiek inderdaad veel meer serieus moeten worden genomen.

    D: Over groen links en aanverwante partijen schreef ik over hun aanhangers en niet over de partij zelf.

    K: Ook veruit de meeste aanhangers van SP en GroenLinks zijn tegen geweld. En zijn ook tegen politiek geweld.

    D: Een voorbeeld daarvan is de moord op een vrouw bij een blijf van mijn lijfhuis in Koog a/d Zaan. De moslimgemeenschap hoorde je niet, zag je niet en vond het gerechtvaardigd wat er was gebeurd. (…) Ik ben het zat en vele met mij.

    K: In de Turkse gemeenschap in Nederland leeft zeker het principe van de eerwraak. Maar zeker niet alle Turken zijn het daarmee eens. En dat geldt ook voor veel allochtonen uit allerlei andere landen. Eerwraak vind ik een wreed en onterecht systeem dat hard aangepakt moet worden in ons land. Dat kan door het strafrecht en door taalonderwijs en gedragsbeïnvoeding via de media en het onderwijs.

    D: Nu groen links. Dank zij deze partij werd het gft afval gescheiden ingezameld. (…) de hele boel die gescheiden ingezameld is, wordt bij de verbrandingsoven weer bij elkaar gegooid.

    K: Weet je een website waaruit blijkt dat dit op grote schaal speelt in Nederland? GroenLinks en SP vinden dat milieuwetgeving goed uitgevoerd moet worden. Ze zullen het dus beslist niet eens zijn met deze praktijk, als dit waar is.

    D: Bedrijven maken ook misbruik van de milieulobby. (…) Dus werden er aan de monsters wat kwik toegevoegd zodat het in een anderd catagorie viel. (…)

    K: GroenLinks en de SP zetten zich juist veel meer dan de andere partijen in voor een harde aanpak van dergelijke milieucriminaliteit. Het zijn juist CDA en VVD die telkens tegenhouden dat er meer geld gaat naar de milieupolitie.

    D: Datzelfde zie ik nu met de basisverzekering gebeuren. Weer wordt er geen rekening gehouden met bedrijven die winst moeten maken.

    K: Het nieuwe plan rond de basisverzekering is gemaakt door VVD, CDA en D66. SP en Groen Links hebben juist felle kritiek op dit plan.

    D: Nogmaals de ideen van groen links en sympatiserende stichtingen zijn wel okay (…)

    K: Misschien wil je eens een bezoek brengen aan de SP of GroenLinks? Ze staan zeker ook open voor mensen die iets anders denken.

  • j verhaegh

    De heer Vriezen steld een algehelen caputielatie voorKees Vriezen schreef:

    >

    > Ik vind terrorisme verschrikkelijk en ik verwerp het

    > volledig. Ik weet dat er veel vredelievende en aardige

    > Moslims zijn. Maar helaas zijn er ook Islamitische groepen in

    > ons land met terroristische plannen. Dat is onlangs gebleken

    > uit onderzoek van de AIVD.

    >

    > We kunnen de kans sterk verkleinen dat er in Nederland

    > aanslagen worden gepleegd door Islamitische terroristische

    > groeperingen op de volgende manieren:

    >

    > 1. Nederland zou openlijk en krachtig afstand moeten nemen

    > van de oorlogsmisdaden die de VS (hebben) begaan in het kader

    > van hun inval in Irak en Afghanistan. Ik denk hierbij onder

    > andere aan de martelingen in de Iraakse Abu Grahib gevangenis

    > en aan de schendingen van de mensenrechten bij de

    > krijgsgevangenen op Guantanamo Bay.

    >

    > 2. Nederland zou het beste zijn troepen kunnen terugtrekken

    > uit Irak en Afghanistan tot Amerika haar gedrag verbetert in

    > deze kwesties en de verantwoordelijken van de martelingen in

    > hoge posities (harder) bestraft.

    >

    > Daarme verminderen we ook de schijn dat onze militaire

    > aanwezigheid in die gebieden deels is ingegeven door

    > strategische belangen op het gebied van de oliewinning.

    > Immers, in veel andere landen zonder aardolie, waar wrede

    > dictators aan de macht zijn, vinden we militaire inmenging

    > niet nodig. Dat is meten met twee maten.

    >

    > 3. Nederland zou openlijk en krachtig afstand moeten nemen

    > van de bezetting door Israël van de Palestijnse gebieden en

    > van de Israëlische onderdrukking van de Palestijnen.

    >

    > 4. De Nederlandse overheid moet via de t.v. en internet

    > stimuleren dat elke Nederlander vriendschappelijk contact

    > heeft met een moslim in Nederland of in een ver land.

    > Bijvoorbeeld in Irak of Pakistan. Dit contact kan het

    > makkelijkst via internet. Dit kan onder andere onderdeel

    > uitmaken van het lesprogramma op de scholen.

    >

    > 5. De integratie van allochtonen in ons land kan worden

    > bespoedigd door op radio, tv en internet 24 uur per dag

    > kursussen aan te bieden in de Nederlandse taal.

    >

    > 6. Als er in 2007 veel mensen op de SP stemmen, kan die

    > partij deel gaan uitmaken van het nieuwe kabinet en zo een

    > belangrijke bijdrage leveren aan internationale verzoening en

    > veiligheid.

    >

    > 7. We moeten goed bewapende militairen inzetten om alle

    > vitale doelen te bewaken in ons land. Dat is rustig werk,

    > waarbij die militairen kunnen uitrusten van uitzending naar

    > oorlogssgebieden.

  • Ronald

    Beste Kees,

    Ik schaam me rot, dat ik de start van deze topic niet hebt gelezen. Maar goed, je vroeg om mijn mening en dan krijg je die. Over de USA in Irak en daarmee ook de uitzending van Nederlandse militairen voor “humanitaire” hulp.

    ……

    Voor de inval van de USA heeft Irak al 12 jaar sancties van de VN opgelegd gekregen. Daardoor is het een straatarm land geworden en hebben honderdduizenden Irakies door gebrek aan goed eten en medische zorg de dood gevonden. Tevens was het Irakse leger al grotendeels lamgelegd door de eisen van de VN dat zij geen zware wapens, oorlogsschepen, onderzeeers, nucliaire en chemische wapens mochten bezitten op straffe van een militaire (lees USA) inval. Tevens mochten radarsignalen niet op Amerikaanse vliegtuigen gericht worden. De Iraakse regering had vlak voor de inval ruimte gekregen van de VN om olie te exporteren en hadden ze contracten met een conglomaat van Franse oliemaatschapijen (Gulf, Fina en nog een waar ik mij de naam niet weet te herinneren) afgesloten. Daarmee had de USA een probleem want de Fransen zouden uit gaan maken waar de olie naartoe gaat en dat is niet naar de USA!

    Vlak na de ondertekening van deze contracten viel de USA samen met Engeland (ook niet bepaald een vriendje van Frankrijk) Irak binnen. Ik vond het een wanvertoning die leek op de inval van Duitsland in Polen. Met duizenden tanks, vliegtuigen, mortiergeschut enz aan de Duitse kant en ruiters met een sabeltje en twee verouderde vliegtuigen aan de Poolse kant.

    Net zoals Duitsland, Polen een waardige tegenstander vond was Irak een waardige tegenstander voor de USA. Want het Iraakse leger was door de VN al uitgekleed. In de maanden daarna bleek dat de USA gelogen had louter en alleen om een reden te vinden om Irak binnen te vallen.

    De hoogste in rang van de wapeninspecteurs (drs. Hans Blix) van de VN had ruim voor de oorlog verklaard dat er geen chemische of nucliare wapens in Irak waren. Hij bleef weigeren om te verklaren dat Irak (op militair gebied) tegen de regels van de VN had gehandeld en werd daarom door de USA als een staatsvijand gezien. Maar de USA heeft gekregen waar het om gevraagd heeft. USA heeft eenzijdig verklaard dat de oorlog is gewonnen, maar dat geloof ik niet echt. Sterker nog deze zal nog heel lang doorgaan. De Iraakse olie wordt niet alleen in dollars betaald.

    En de Franse contracten kunnen allemaal naar de vuilnisbak.

    ….

    Dan heb ik het nog niet over de ellende die de USA en GB over de bevolking van Irak in het verleden, het heden en in de toekomst uitstort. Tijdens de oorlog heeft de USA nucleare wapen gebruikt om het slachtveld boven een stad te verlichten. Tja…… er is geen internationaal arrestatiebevel tegen Busch uitgevaardigt, maar hij zou een goede kandidaat zijn voor het internationaal gerechthof te Den Haag. Zoveel verschillen de daden van bv de president van Servie en van de USA niet.

    …..

    Als Nederland militairen naar Irak stuurt dan wordt de USA beloont omdat zij de oliestromen desnoods met kogels, bommen en granaten wil controleren. Dit benadeelt andere landen die (zonder oorlog te voeren) Iraakse olie wilde kopen.

    Als je alles afweegt dan had de USA nooit in Irak mogen zijn. Dus geen Nederlandse ondersteuning.

    …..

    Deze kritiek op de USA wil niet zeggen dat ik de daden van S. Husein vrijpleit. Hij is ook een moordenaar enz. en hoort ook in Den Haag thuis.

    …..

    Een vervelende eigenschap van mij is dat als ik iets volg, dan onthoud ik dat ook. Bij Afganistan heb ik de inleiding tot het conflict niet gevolgd. Daarom geef ik dit het voordeel van de twijfel.en ben ik niet tegen de uitzending van militairen.