Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

stats

  • zzz

    In 2005 zijn in Nederland 5345 mensen op niet-natuurlijke wijze gestorven. Waarvan onder andere bijna 900 verkeersdoden, bijna 2000 fatale valpartijen, 95 verdrinkingen, 130 vergiftigingen, ruim 1500 zelfdodingen en 170 maal moord en doodslag.

    Van die 170 moorden en doodslagen (waaronder ook aanslagen behoren) werd het merendeel in de criminele/relationele sfeer gepleegd. Er viel op dat gebied slechts een klein aandeel willekeurige slachtoffers te betreuren. Specifieke aanslagen met het doel willekeurige slachtoffers te maken zijn in 2005 niet gepleegd. (Bron: www.cbs.nl)

    Vanwaar dan de onevenredige angst voor geweld en aanslagen, terwijl je veel eerder kans loopt te overlijden door een simpele val?

    Bijna heel proleterig Nederland klaagt steen en been dat politie en justitie op boeven en terroristen moet gaan jagen, in plaats van op snelheid controleren. Lijkt me niet terecht als je ziet dat de kans om door een snelheidsmaniak te worden getorpedeerd vele malen groter is dan te worden getroffen door een verdwaalde kogel of een bomaanslag.

  • zomaar

    Dit is nou eens een onderzoek,wat we serrieus kunnen nemen.

    Maar die stakkers van JW & JR Ewing zullen dit wel weer zien als een of ander komplot-theorie.

    Ben wel benieuwd naar hun reactie,want die zal weer vol staan met rechts gebrabbel.

  • j.w.

    Nu reken ik mezelf niet onder de groep proleterig Nederland. Ik heb nooit beweerd dat justitie zich alleen moet richten op terrorisme. Justitie moet zich op alle vormen van criminaliteit richten waaronder dus ook mensen die zich asociaal door het verkeer begeven door of onverantwoordelijk hard te rijden, of met drank op te rijden, enz, enz. Het lijkt me lastiger om mensen te straffen die of zelfdoding hehbben gepleegd, of zijn verdronken, of die per abuis van de trap zijn gelazerd. Hier is meer sprake van een onzeker voorval wat het voor de nabestaanden overigens niet minder erg maakt.

    De laaste jaren is echter een vorm van criminaliteit naar voren gekomen dat terrorisme heeft. Tja en dan spreekt het vanzelf dat hier aandacht aan wordt besteed door zowel justitie, de maatschappij, de media en de regering. Terrorisme vormt namelijk een serieus gevaar voor de wereld vrede. En dat een paar crimineeltjes elkaar het leven zuur maken vind ik dan eventjes van minder belang.

    Het op snelheid controleren is echt een taak voor de traditionele politie. Die hoeven zich heus niet bezig te houden met het opsporen van terroristen. Dat laten ze heus wel aan anderen over.

  • j.w.

    Ik geloof dat zomaar compleet uitgeluld is. Verbaasd me niets.

  • De Voetzoeker

    Auteur: j.w. (—.cable.quicknet.nl)

    Datum: 29-05-2006 22:08

    “Het op snelheid controleren is echt een taak voor de traditionele politie. Die hoeven zich heus niet bezig te houden met het opsporen van terroristen. Dat laten ze heus wel aan anderen over.”

    __________________________________________________

    Daar in tegen is ook het controleren en observeren van racistische groeperingen en individuen die een gevaar voor de openbare orde en veiligheid in onze samenleving vormen ook een taak van een binnenlandse veiligheidsdienst zoals bijvoorbeeld de AIVD die ongetwijfeld als het nodig is in no time een straatadres kan achterhalen waarvandaan deze zwijnerij op dit forum al maanden wordt verkondigd.

  • j.w.

    oei,

    nu word ik echt bang.