Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wet tegen uiting

  • Weerprofeet

    Wat een gelul. Je moet toch kunnen zeggen wat je wil. Volgens deze wet mag je dus niet zeggen dat de zelfmoordaanslagen tegen de Amerikanen een goede zaak is. Jammer hoor. Ik hou wel van een beetje provoceren, net als Theo, die had daar ook een aardig handje van. Dus nu het nog kan< Donner ga eens lekker een flinke kerel wezen in Irak. Kijk hoe het daar bevalt. Oliebol.

  • David de Graaf

    De heren die tegen v. Gogh junior hebben gezegt “wat goed dat jou vader dood is” mogen van mij in de bak nadenken over wat ze gedaan hebben. Deze uitspraak heeft niets met vrije meningsuiting te maken maar meer met hoe je met elkaar omgaat.

  • j.w.

    In de bak onder het genot van een flinke dosis marteling ja. Laat die zwijnen het maar uitgillen van de pijn.

  • Zeg maar David

    Dat is ook overdreven. Ik ben voor vrije meningsuiting en dat kan ook op een correcte wijze geuit worden. Dan zal je niemand horen die dat recht betwist.

    Vergeleken met andere delen van de wereld zitten wij in de EU in een beschaafd deel van de wereld. Martelpraktijken door de overheid horen hier niet te gebeuren.

    Toch wil dat niet zeggen dat Nederland brandschoon is op dat gebied. Als je een jongen van 11 aan een volwassen verhoor onderwerpt dan valt dat bij mij onder de categorie geestelijke mishandeling. Hij had de waarheid gesproken en werdt niet geloofd. Justitie wilde zo graag een dader van een moord naar voren wilde schuiven dat het hun niet uitmaakte wie het echt gedaan had. Zelfs volwassenen bezwijken onder de druk van zo'n verhoor en bekennen iets wat ze niet gedaan hebben en zitten daarmee 4,5 jaar onschuldig in de cel. Omdat de echte dader Wik H. het uit zichzelf bekend heeft om schoon schip te maken kon aan de gevolgen van het BLUNDEREN van justitie een einde gemaakt worden. Het blunderen op zich gaat natuurlijk nog gewoon door. Als ik aan deze rechtsgang meegewerkt zou hebben dan had ik de eer aan mijzelf gehouden en ander werk gezocht. Maar nee, deze heren hebben een schouderklopje gekregen voor hun geweldige prestatie.

    Ik starte een topic “iets om over na te denken” en of we de gevolgen daarvan wel wilde. Dit is een schoolvoorbeeld van hoe het gebrek aan privacy de ruimte laat, om maar wat aan te kloten door opsporingsinstanties en justitie zonder dat ze voor de gevolgen van hun daden verantwoording af moeten leggen.

    Waarom wordt de naam en adres van de rechter, de officier van justitie en de betrokken politieagenten niet openbaar gemaakt. Ons leven is voor de ambtenaren van de overheid een open boek. Dit is op basis van wederkerigheid redelijk.

    Je snapt wel dat ik deze justitieele dwaling misdadig vind en dat er genoeg redenen zijn om dit niet als een incident te zien. Alleen de ergste gevallen komen in de publiciteit en volgens de ijsbergtheorie zijn er nog duizenden mensen mensen onschuldig veroordeeld omdat ze niet aan kunnen tonen dat ze iets niet gedaan hebben. Het stoort mij dat hier geen aandacht aan geschonken wordt door justitie omdat zij zichzelf nog steeds onfaalbaar achten. Bewijs het tegendeel maar dat het niet zo is. Als David tegen Goliath heb je daarmee een uitdaging. Wij zijn op aarde ter meerdere eer en glorie van de ambtenaren die het allemaal beter weten en enig zefreinigend vermogen heb ik bij justitie niet gezien.

    Dit is mijn mening en in een land als Nederland kan je daarvoor uitkomen. Als je wilt dat een mening gehoord wordt dan moet je geen machotaal gebruiken omdat dat genegeerd wordt onder het mom van “daar heb je er weer haantje dat populier wil doen”.

    Je kunt het recht op vrije meningsuiting ook misbruiken zoals in het voorbeeld wat ik al eerder gegeven had. Dat mag van mij strafbaar worden (als het al niet strafbaar is).

    Doe met dit verhaal wat je wilt en mischien kom je tot de conclusie dat er een kern van waarheid in zit.